top of page
  • Forfatters billededanskeonlinemagasiner.dk

Jagten på Jensen (4

Opdateret: 2. jan. 2022

Jensen kommer op at hænge

Det første vi gjorde, da Jensen var væk, var at sætte sedler op i de nærmeste supermarkeder, med "Efterlyst".


Det er jo her alle i området kommer for at handle ind.

Så det var oplagt at starte her.


Herefter satte vi nogle sedler op på lygtepæle, på gadehjørner i området, så der var størst chance for at de blev set.


Vi var ude at kigge efter Jensen flere gange om dagen. Ja, faktisk også om natten.


Man ligger jo hele tiden og tænker og bekymre sig over, hvor han kan være, og hvor og hvornår han vil turde gå rundt.


Så jeg har prøvet at gå ud i området og kigge efter ham kl 1 om natten.


Komme hjem i seng, for så at stå op og gå ud at kigge og kalde efter ham kl 3 om natten igen 🤔


Det har også været grænseoverskridende at spørge fremmede mennesker på gader og stier, og folk der går og pusler i deres have, om de har set et bøvet pelsdyr uden stedsans 🐱


Men, hold da op, hvor har jeg mødt rigtig mange søde og hjælpsomme mennesker.


Og mange af dem som jeg mødte, havde faktisk godt set sedlerne, som jeg havde hængt op. Så det VIRKER!!!


Eller rettere... Det virkede på mennesker... Jensen så ingenting... Men han havde heller ikke sine læsebriller med, og må ikke komme ind i Super Brugsen.


Jeg besluttede mig for at give den fuld gas med efterlyst-sedlerne, og printede 70, som blev puttet i folks postkasser i villakvarteret.


Her ligger husene ud til vejen, og deres haver støder op imod haverne på den anden vej.


Jeg ville derfor ikke have nogen mulighed for at se eller kalde på Jensen, hvis han lå og gemte sig i et redskabsskur, legehus eller garrage.


Så derfor var sedler i postkassen en god måde at få folk til at kigge efter ham på.


Der blev også sat sedler op til opgangene til en del af de nærmeste boligblokke.


Og det har faktisk været sedlerne der har givet flest henvendelser.


Der har også været henvendelser fra opslagene på Facebooksiderne for området.

Men de har alligevel ikke virket logisk, at han skulle være så langt hjemmefra... Han er jo mest indendørskat.


Men alt i alt, kan jeg varmt anbefale at hænge sedler op.


Det gav mange henvendelser, og var med til at holde håbet i live, og fortsætte.


25 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page